Campagne Ik Check Oud: jongeren inspireren voor ouderenzorg

Campagne Ik Check Oud: jongeren inspireren voor ouderenzorg

Datum: 22 oktober 2018

Om zoveel mogelijk jongeren een goed beeld te geven van hoe mooi, leuk en uitdagend het is om met ouderen te zijn/te werken heeft PGGM&CO de campagne Ik Check Oud opgezet. Veel studenten en starters kiezen niet voor een baan in de ouderenzorg, vanwege het negatieve imago van ouderenzorg. Een verkeerd beeld, dat meestal niet gebaseerd is op eigen ervaring, maar van horen zeggen.  

Uit onderzoek van PGGM&CO kwam naar voren dat zelfs professionals in de ouderenzorg vaak ook eerder negatief dachten over het werken met ouderen. Saai, geen uitdaging, niet afwisselend. Tot zij er zelf aan de slag gingen. En wat blijkt? Ze noemen ouderenzorg nu heel waardevol, mooi en erg uitdagend. Op de vraag wat het mooiste is van het werken met ouderen luidt steevast: “het contact”. Daarmee ging PGGM&CO aan de slag.

Positieve beïnvloeding
Deze organisatie wil zoveel mogelijk jongeren ervaring in de ouderenzorg bieden, zodat  het beeld dat ze hebben, gebaseerd is hun eigen ervaring. Dat kan de studiekeuze positief beïnvloeden. Ze richt zich op jongeren van 12 tot 18 jaar die nog geen studie/profiel-keuze hebben gemaakt. Een doelgroep die smartphone gericht is. Dat heeft geleid tot de campagne Ik Check Oud, met een aantal filmpjes met Jeroen van Holland, voor de jeugd een grote bekende.

Filmpjes met Jeroen van Holland
Zie de filmpjes op You Tube:
Dit heb ik nooit aan mijn oma durven vragen
Een dag leven als een bejaarde

PGGM&CO roept mensen op om deze filmpjes te promoten onder de doelgroep: jongeren van 12 t/m 18 jaar.

(Foto: Shutterstock)

 

Gerelateerde berichten

Author: Zorgenz

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *